יום חמישי, 3 במרץ 2011

פצפוצי אורז - "אתה אוכל, נהנה... ופתאום תוקף אותך איזה צימוק!"

פצפוצי שוקולד





הציטוט הזה שייך לאחי הגאון. אחי צעיר ממני בדיוק בעשר שנים ואני אוהבת אותו אהבת נפש. הוא מחשב עבורי תוך שניות חישובי אחוזים (שאדע כמה זה בשקלים האחוזים שאני מפסידה מדי יום בבורסה), מוסיף לי פיצ'רים לבלוג, עובר בדילוגים כל מיון אפשרי לצה"ל ועוד היד נטויה.
אחי הגאון אוהב שוקולד ואיתו אימי המופלאה נהגה להכין את עוגיות הפיצפוצים הללו.

לא בחורה של מתכונים פשוטים אנוכי. אני אוהבת את העוגות שלי מסובכות ככל האפשר ואם אפשר, שיכללו חומרים קשים להשגה. אפילו את עוגת הביסקוויטים הביתית הצלחתי להפוך לבעלת שכבות עבות של וניל (אמיתי!) כשמעליהן שכבה עבה כפליים של מוס שוקולד מושקע. ההכנה היא זו שמרגשת אותי וככל שהדרך קשה יותר- כך אני מסופקת יותר..!
אימי, לעומת זאת, לא בחלה בשום מתכון כל עוד הוא היה טעים. עוגת גבינה מפוארת של שלוש שכבות AKA "עוגת טובה" (חכו לשבועות, מממ... ספויילר!) לצד טראפלס בחמש דקות. אם זה טעים- היא שם!

אז הנה, ה-מתכון ה-פשוט ביותר במטבח שלה וכאילו לא די בתואר הזה- הוא גם אחד המתכונים שהיו רצים אצלינו הכי הרבה.
כמה פשוט- ככה טעים.
באשר לציטוט מהכותרת- הרי שאם אתם בוחרים להכין את הפיצפוצים לאחי הגאון, ותרו על שלב 3 בהוראות ההכנה. הוא לא סובל צימוקים ואגוזים ואוהב את הפיצפוצים שלו א-לה נטורל. שוקולד וזהו.

פיצפוצי שוקולד 
(במקור, נירה שוייר, מהספר החום ההוא, שיש לכל האימהות, "עוגות לכל עת")




החומרים הדרושים להכנת 40-50 פיצפוצי שוקולד:


200 גר שוקולד מריר
100 גר חמאה
3 כוסות פצפוצי-אורז
3/4 כוס צימוקים
1/2 כוס אגוזים קצוצים (מכל סוג שאוהבים, אם אוהבים ;-))


ההכנה: 
1.   ממיסים את השוקולד והחמאה.
2.   מוסיפים פנימה את פצפוצי האורז ומערבבים היטב, כך שהם מצופים היטב בשוקולד.
3.   מוסיפים פנימה את הצימוקים ומערבבים היטב.
4.   מוסיפים לתערובת את האגוזים ומערבבים היטב.
5.   בעזרת כפית/כף (תלוי בגודל שרוצים- לדעתי, כל המגדיל הרי זה משובח!) מכניסים את התערובת לסלסלות נייר ואת כל הכבודה הזו- למקרר לשלוש שעות.


שידרוגים ושכלולים למיטיבי לכת: 
1.   במקום סתם 1/2 כוס אגוזים פשוטים- להכניס 1/2 כוס בֵּרְס (אגוזי לוז מקורמלים).
2.   למי שאוהב חלבה- להוסיף 2 כפות ממרח חלבה לתערובת החמאה והשוקולד המומס (לפני שמוסיפים את כל שאר המרכיבים)

12 תגובות:

  1. אוי כן! נראה טעיםם כל כך! וגם לא קשה להכנה!
    חחח ממש קרעת אותי עם הכותרת "ופתאום תוקף אותך איזה צימוק" !! חח

    השבמחק
  2. כל כך מקסים!!
    החזרת אותי לימי שישי שבהם הייתי נדבקת לאמא שלי במטבח ומכינה איתה את פצפוצי השוקולד האלה.
    הבלוג שלך כל כך מקסים ונכנס אליי לתוך הלב. אני רוצה לנסות כבר את כל המתכונים!

    השבמחק
  3. אנונימי23 יולי, 2012

    אפשר להחליף את החמאה בחמאת בוטנים?

    השבמחק
    תשובות
    1. מעולם לא ניסיתי, אני לא מחובבי חמאת בוטנים, אבל נראה לי שזה יכול לעבוד :)

      מחק
  4. אנונימי04 מרץ, 2013

    זה אסון! אכלתי היום חצי מהכמות של הפצפוצים. לבד!

    השבמחק
  5. אנונימי13 יולי, 2014

    אפשר עם שוקולד חלב? ממש לא אוהבת את המרירות של השוקולד המריר..

    השבמחק
    תשובות
    1. אנונימי20 יולי, 2014

      ומה קורה אם אין פצפוצי אורז? קורנפלקס קלוגס גם ילך?

      מחק
  6. האם זה לא נדבק לעטרות נייר?

    השבמחק
  7. קודם כל אני מאוד אוהבת את הבלוג שלך, את כותבת מקסים ומרגש וגורמת לי לבכות כל פעם מחדש.
    הכנתי לילדים את הפצפוצים עם הקורנפלקס שנשאר מפסח כי הם לא אהבו והם עפו עליהם (כמובן בלי צימוקים, לגמרי מסכימה עם אחיך...).
    ובשבועות הכנתי שוב, פרסתי את התערובת כבסיס לעוגת גבינה קרה (במקום ביסקויטים, לטובת אחותי הרגישה לגלוטן), וכווווולם עפו על העוגה. אז תודה! ותמשיכי לכתוב.

    השבמחק

זה אולי נראה מסובך לכתוב תגובה- אבל זה לא :-)
ביחרו לעצמכם שם או הגדירו "אנונימי", כתבו תגובה, ליחצו על "פרסם הערה" והקישו את צירוף האותיות שיינתן לכם. זהו! התגובה נשלחה :-)