יום שישי, 21 בספטמבר 2012

לחם בירה כפרי ונפלא - האינסטינקט העצוב שלי חזר

לחם בירה פשוט להכנה

אז אמנם רק לפני דקה כתבתי לכם 10 דברים שאתם לא יודעים עלי והבטחתי שהפוסט הבא יהיה בסוכות - אלא שקרה משהו בלתי צפוי בעליל שאני מוכרחה לשתף אתכם בו...
מה שכן, הפעם, בניגוד לפעם הקודמת - יש גם מתכון. מתכון פשוט מאוד ללחם בירה, עם טריק חביב שהופך אותו ליפה במיוחד.
שימו לב: הלחם הזה לא ממש תופח - הוא דחוס ונמוך. הוא יתאים לכיכר עגולה שייחתכו ממנה פרוסות צרות וארוכות. לשם מה פרוסות ארוכות וצרות? אפשר למשל, להניח פרוסה כזו מעל צלחת מרק מהביל (שהרי החורף עוד שניה פה, נכון?), או להגיש לצד שקשוקה רותחת. רוצה לומר - הלחם הזה פחות מתאים לסנדביצ'ים. אבל, שוב, הוא מאוד טעים ומאוד קל להכנה!
אבל נתחיל באינסטינקט העצוב, שטעיתי כשחשבתי שנפטרתי ממנו.

לפני כמה שבועות, מעצבת ישראלית שאני אוהבת במיוחד ועוקבת אחריה בפייסבוק סיפרה על תחרות מעצבים בבלוג האופנה הלוהט - מישל אנו. היות שחובבת עיצוב ישראלי אנוכי והיות שתמיד נחמד לי לפרגן למעצבים שאני אוהבת - נכנסתי לבלוג לתחרות והצבעתי לאותה מעצבת מוכשרת, AKA, שלומית אופיר. (בעבר גם פירגנתי לנעליים משגעות שיש לי שלה, בסרטון באקסנט). הצבעתי - ושכחתי מהתחרות.
לייתר דיוק... ניסיתי לשכוח מהתחרות. אלא שלא ממש הצלחתי.
התחרות הזו הדירה שינה מעיני מאחר שהובטחה הגרלה בין המצביעים - כשמי שיעלה בגורל יקבל לא פחות מעשרים ואחד פרטי מעצבים. כן. 21. פרטי. מעצבים.


אם כן, לא הצלחתי לשכוח מהתחרות וחיכיתי בכיליון עיניים לראש השנה, אז ההגרלה היתה אמורה להתקיים. בין לבין ניסיתי להזכיר לעצמי שאני אדם שלא זוכה אף פעם בהגרלות (מלבד זכייה של 7 שקלים באיזה לוטו שמילאתי עם חברה בשנת 2001- שבעה שקלים שהתחלקו בין שתינו... אכן, אין מה לומר, זכייה חסרת תקדים...)

הגיע יום אחרי ראש השנה. התעוררתי בבוקר והרמתי את הנייד כדי להיכנס לפייסבוק ולבדוק אם אני הזוכה בפרס הגדול. אפופה מקורי שינה נזכרתי שאני בחורה נטולת זכיות, החזרתי את הנייד למטען והלכתי לנקות את המקרר. 
כן. זה מה שעושות בחורות שאינן זוכות בדבר בראש השנה.
בעודי עומלת ומקרצפת מדפי-מקרר קשים לחילוץ נשמע צליל אהוב מהנייד - צליל המבשר על קבלת מייל. עזבתי בחדווה את מקררי המטונף והלכתי לבדוק מי עוד ער מלבדי בשעת בוקר מוקדמת.
והנה המייל שקיבלתי, כלשונו:

הי שירן,
שנה טובה!
יש לנו בשורות טובות בשבילך...
אנא צרי עמנו קשר וכתבי לנו את כתובתך :)
חג שמח בהחלט!

בשלב הזה נטשתי את מקררי האהוב ופניתי לצהול משמחה ומאושר, בעודי מעירה את החתיך כדי שיוודא שאכן זהו שמי שרשום שם בפתק ולא נפלה, חלילה, טעות מצערת.
הנכס המנומנם אישר את זכייתי הבלתי צפויה וחזר לישון באדישות. 

ואז, ברגע אחד, האינסטינקט שלי חזר בלי אזהרה:
לקחתי את הטלפון כדי להתקשר לאימי המופלאה לספר לה.
מדהים איך רגע משמח כל-כך יכול להפוך ברגע ארור לתהומות של עצב. כשכל-כך רציתי להתקשר לספר לה ולא היה למי.
מה שעוד יותר מדהים, זה שבאמת חשבתי שנפטרתי מההרגל הזה. אבל לא יעזור כלום: ברגעים משמעותיים הרפלקס הזה, של לדבר עם אמא שלי, גובר על הידיעה הברורה שכבר למעלה משנתיים לא דיברתי איתה ולעולם זה לא ישתנה...
בצר לי, חזרתי לנקות את המקרר.
אבל לא יכולתי לעמוד בזה. משהו לא הסתדר לי.
לא הגיוני שאני זו שזכיתי, הרי, כזכור, אני אף פעם לא זוכה בכלום!
מייד פתחתי שוב את הסרטון. "רק כדי לוודא!" אמרתי לעצמי.
והנס, תופתעו לשמוע, התרחש שוב -
עדיין אני זו שזכיתי!
To make a long story short - צפיתי בסרטון שוב ושוב ושוב, לאורך כל החג, ביקשתי מחבריי בפייסבוק לבדוק עבורי שאכן זהו שמי שעלה בגורל, צפיתי עוד כמה פעמים בסרטון, ניסיתי לחפש שמות אחרים שנראים דומה ולהבין איפה הטעות - וכל זאת, תוך שהחתיך חוזר על המנטרה:
"השם לא ישתנה אם תמשיכי לצפות בסרטון הזה..."
אבל אני התעלמתי. שוב ושוב צפיתי. שוב ושוב וידאתי ולא נרגעתי עד פגישתי המרגשת אתמול עם רותי, בעלת בלוג האופנה המדובר.

אז כדי לא לשמוח בחלקי לבדי - צילמתי את המתנות השוות-אש(!!) שקיבלתי ומייד אחלוק איתכם את התמונות.
ובכן, כך נראתה החבילה הקסומה טרם פתיחתה: 

חבילת 21 המתנות השוות ממישל אנו

לחם בירה

החומרים הדרושים לכיכר לחם עגולה או תבנית אינגליש קייק אחת:
500  מ"ל בירה לבנה
2.5   כוסות קמח
1      כפית מלח
1      כפית סוכר
50    מ"ל שמן זית
דוגמאות לתוספות - לבחירה (אתם מוזמנים להתפרע):
100   גרם אגוזי מלח קצוצים
100   גרם צימוקים
100   גרם זיתים שחורים
100   גרם גרעיני חמניה
שום כתוש, בצל מטוגן... בקיצור - מה שאתם אוהבים!

הוראות הכנה:
1. מערבבים את הקמח והבירה ולשים היטב. הבצק דביק מאוד וזה בסדר.
2. מוסיפים את התוספות ומשיכים ללוש, עד שהתוספות מפוזרות באופן אחיד בבצק.
3. משמנים קערה בשמן ומתפיחים. אם יש לכם סלסלת התפחה - מפזרים הרבה קמח על דפנות ובתחתית הסלסלה ומתפיחים. שימו לב - הבצק לא תופח בהרבה. בינתיים מחממים את התנור ל250 מעלות.
4. לאחר ההתפחה מעבירים את הבצק לתבנית אינגליש קייק - אם הוא הותפח בקערה; ואם התפחתם בסלסלת התפחה - פשוט הופכים אותו על גבי תבנית תנור גדולה שעליה נייר אפיה.
5.  אופים בערך חצי שעה, עד שהלחם זהוב ומשמיע צליל חלול כשנוקשים על תחתיתו. 

לגבי הטריק שהבטחתי בתחילת הפוסט: ההמלצה שלי הפעם היא סלסלת התפחה. סלסלת התפחה זה דבר שווה בכל מקרה, אבל היא מקלה על החיים בייחוד כשמדובר בבצקים רטובים כמו זה.הקערות הללות מאפשרות לבצק לנשום וכך הוא תופח יפה - אבל השוס האמיתי זו הדוגמה שמתקבלת בכיכר הלחם אחרי האפייה בזכות הסלסלה.אפשר, כמובן, למצוא סלסלות התפחה בארץ, אבל אתם מכירים אותי כבר... אני מעדיפה את Ebay. מבחר עצום ומחירים נמוכים יחסית לארץ. אם בא לכם - הנה לינק ישיר.
סלסלת התפחה


אז... רוצים לדעת מה חיכה לי בחבילה היפה שקיבלתי?

שוברים לB.unique, נועה שדה ומיקה - שלושה מעצבים שאני מאוד מאוד אוהבת!!
נרתיק קטן עם מפה של תל אביב של אפרתול - התאהבתי קשות!
עגילים של שלומית אופיר - המעצבת שבזכותה הכל התחיל
תיק מלא שיק של סטלה ולורי
עגילים יפהפיים(!) של יעל שטיינברג
צעיף רך ויפהפה של ABRAMEY
תיק ערב יוצא דופן ושובה את הנפש של מדוזה
עגילים מקסימים של העולם המופלא של גיל, שהאריזות שהוא משתמש בהן מדליקות כמעט כמו תכשיטיו היפים
שרשרת שפתיים מדליקה של לילה מיי
שרשרת מרגשת של שלי דהרי - עוד מעצבת שאהובה עלי מאוד
וזה הפריט ששבה את ליבי - מניפה מעוצבת של  FANCY Hand Fans! אני שונאת חום ומתעבת את הקיץ ותמיד יש לי לפחות מניפה אחת בתיק. מעולם לא היתה לי מניפה כל-כך משובחת!
חולצה יפהפיה של JUL
וסט טורקיז שיפון של פיסטורלו
טוניקה מטורפת של MONA
שמלת חלומותיי של מעיין פז
צמיד זרחני של גולדפיש
צעיף ענק (ענק!!!) ומקסים של  andyveeirn
ארנק הפרווה שמעולם לא היתה לי של  Ellen Ruben
קלאץ' משגע של תהל שדות!
זהו להפעם. מאחלת לכולכם שנה מעולה, מלאה בזכיות בלתי צפויות, בריאות בשפע ובשורות טובות מדי יום!
ורותי, תודה! יש לך בלוג מקסים כמעט כמוך! :)

25 תגובות:

  1. אנונימי21 ספטמבר, 2012

    לא עושים כזה דבר לאנשים..הלינק שנתת יהרוס לי את המשכורת..נראה טוב ונקרא טוב, ואם תבואי איזה יום צפונה לרמת ישי, אקח אותך למקום מופלא שעושה נפלאות עם התבניות האלה. diklar22

    השבמחק
  2. וואו, קודם כל זכייה שווה! ולגבי האינסטינקט, כ"כ מבינה אותך. חלפו להם כ6.5 חודשים מאז שאבי נפטר בפתאומיות ועדיין יש לי צורך[אינסטינקט לחייג אליו.

    השבמחק
  3. אנונימי21 ספטמבר, 2012

    WOW! איזו זכייה שווה,יופי לך.מתנת חג נהדרת,תתחדשי ותיהני.
    הסלסילה באמת הורסת והלחם...נראה נפלא. תודה ושתהא לך שנה מתוקה.
    טליה

    השבמחק
  4. תשמעי - מנעד הרגשות שלי בקריאת הפוסט שלך היה מטורף, רציתי לבכות, ולצחוק, ושוב לבכות וכל כך שמחתי שזכית, ואח"כ כשראיתי את כל התמונות של המתנות- אני עוד מרוגשת! איזה חבילה שווה!!! הכי מגיע לך ::))
    וגם הלחם נראה מעולה למרות שלגמרי יצאתי מריכוז... - שנה טובה!

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה, יקירתי! :) שימחת את ליבי! שנה נהדרת שתהיה לך!! :)

      מחק
  5. כל כך שמחתי בשבילך, ואח"כ נעצבתי וירדו לי דמעות, ושוב שמחתי וצחקתי, וככל שהמשכתי לגלול את העכבר גם הלסת שלי נפלה לרצפה לאור כל המתנות השוות ביותר שקיבלת.
    איזה כייף לך, תהיני מהכל.
    מאחלת לך שנה של המון הפתעות שוות במיוחד.
    שבצ'לום.
    איילה.

    השבמחק
  6. איזה כיףףף!
    הצעיף של andyveeirn מהמם!!
    תתחדשי :)

    השבמחק
  7. את כל כך צודקת! :)
    תודה!

    השבמחק
  8. גם אני נורא שמחה בשבילך ובאותה מידה מקנאה בך על המתנות היפיפיות שקיבלת.
    שנה טובה.

    השבמחק
  9. עכשיו כשאני יודעת שזו את שזכית, אני אפילו עוד יותר שמחה! כל כך מגיע לך!
    תהני מכל המתנות השוות ותודה שנתת לי את הקול שלך :)

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה שלומית! מוכשרת שכמותך..!! :)

      מחק
  10. אנונימי23 ספטמבר, 2012

    שירן שירן..
    מכירה אותך מהעבר (לא רחוק יש לציין, הכל יחסי).
    קוראת את הפוסט המופלא שלך וצוחקת... יודעת מאיזה חומר קורצת.
    יש בך מתיקות שאין לתאר, רגישות, שמחת חיים שפשוט רוצים לחכות.
    היתה לנו פעם שיחה על זכייה בלוטו.. (סתם שיחה, בטח לא תזכרי אותה.. אני חלקתי איתך את רגעי המשבר שלי כשרציתי לקנות בית ולקחת משכנתא)וכמה צחקתי שקראתי את מה שכתבת.
    שמחה בשבילך על הזכיה, מגיע לך.
    שנה טובה!!!

    השבמחק
    תשובות
    1. יא... סיקרנת אותי! מי את?... :)
      אגב, שיחות על זכיות בלוטו אני מקיימת חדשות לבקרים. חבל רק שמאז 2001 לא ממש טרחתי למלא ;-)
      ותודה על כל המחמאות... :)

      מחק
  11. פוסט פשוט מהמם!כל כך שמחה שיצא לי לקרוא אותו ומאוד שמחה בשבילך! גם אני השתתפתי בהגרלה אבל אפילו יותר שמחה שאת זכית ולא אני! שתיהיה לך שנה מתוקה ומבורכת ושהמזל והשם יהיו איתך תמיד!
    את מוזמנת להציץ בבלוג שלי, אשמח לשמוע מה חשבת עליו :-) www.yasalam.co

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה, קורינה! :)
      הבלוג שלך מקסים! הוספתי אותו למועדפים שלי ומזל טוב לרגל חגיגות השנה! :)

      מחק
  12. כל הכבוד על הזכיה. ובזכות שלומית גם גיליתי את הבלוג המגניב שלך!
    שנה טובה ומתוקה ואני מאחלת לך שתזכי בעוד הפתעות השנה.
    בינתיים... אפשר ביס?

    השבמחק
  13. ברכות על הזכיה, איזה כיף לך! ובזכות שלומית גם מצאתי את הבלוג המגניב שלך (אני מאוד אוהבת לאפות).
    מאחלת לך המון זכיות בשנה הבאה וזו לאחריה.
    שנה טובה, מתוקה ושיקית :)

    השבמחק
  14. היי,
    שלחתי לך הודעה פרטית דרך האתר פה ואני לא יודעת אם הגיע, אז רק רציתי לבדוק ולוודא.
    תודה :)

    השבמחק
  15. "בלוגים בלבד" דף פייסבוק חסר אינטרסים מלבד אהבת בלוגים, וקוראים,

    המרכז בלוגים, פוסטים חדשים, מכירה?

    בלוגרים/ות מוזמנים לההפך לחברים ולהגדיל חשיפה לקוראים חדשים.


    השבמחק

זה אולי נראה מסובך לכתוב תגובה- אבל זה לא :-)
ביחרו לעצמכם שם או הגדירו "אנונימי", כתבו תגובה, ליחצו על "פרסם הערה" והקישו את צירוף האותיות שיינתן לכם. זהו! התגובה נשלחה :-)