יום שבת, 6 באוגוסט 2016

גלידה ביתית - סבתא טובה אף פעם לא תבוא אלינו.






ייש תקופות בהן אימי המופלאה חסרה לי במיוחד.
השבועיים האחרונים הם תקופה כזו, מתמשכת.
כמה עננים מטאפורים שנפלו עלי פתאום וגרמו לי שוב ושוב לנסות לשמוע אותה אומרת לי, "אל תדאגי, פפושה שלי. הכל יהיה בסדר".

היא לא אמרה, כמובן, אבל מנגד, אני התחלתי לדבר.

עד עכשיו "סבתא טובה" היתה תמונה-על-קיר עבור הפיצית שלי.
תמונה ואנקדוטות קטנות שסיפרתי לה מעת לעת.

"המיקסר הזה היה של סבתא טובה. צריך לשמור עליו". כך אומרת האפרוח בת השנתיים שלי מדי יום שישי, כשאנחנו אופות יחד. והיא צודקת. הוא באמת היה של סבתא טובה. והלוואי שאשמור עליו לנצח.

"אני רוצה לתת נשיקה לסבתא טובה", היא אומרת, ומפריחה נשיקה באוויר לתמונה על הקיר.

"את יודעת שסבתא טובה אף פעם לא תבוא אלינו?", אמרתי לה השבוע.
והפיצית שלי, שבימים אלה רוצה לדעת "למה" כל דבר קורה, שאלה -
"למה?"
"כי היא מתה"

המילים הצליחו לצאת ממני בפעם הראשונה מול הבת שלי. המילים והדמעות.
"מה קרה, אמא?" 
"אני עצובה."
"למה?"
"כי אני כל כך מתגעגעת אליה".
"אז נגיד לה שהיא תבוא אלינו"
"היא לא תבוא. היא מתה".
"למה?"

"כי היא היתה חולה מאוד".
"למה?"

הלוואי שידעתי, פיצית שלי.
הלוואי שידעתי.
הלוואי שהיתה פה.
באמת שאני לא מצליחה להחליט מי מהן הפסידה יותר, שלא זכתה להכיר את השניה.


ימי קיץ חמים של אוגוסט, ובתוך תקופה קשה של געגוע בלתי פוסק, הבלחת מציאות מחוייכת - 
קיבלתי ממיסטרל הנפלאים מכונת גלידה ביתית להתנסות.
NICE!
כבר הרבה זמן התחשק לי להכין גלידה אמיתית בבית, בלי חומרים משמרים, בלי תחליפי חלב, עם שוקולד אמיתי...
אז הכנתי.
המתכון מבוסס על הרבה שמנת ואין בו חלב (למרות שבהחלט אפשר להמיר חלק ניכר מהשמנת בחלב, אבל אני צריכה את הגלידה שלי שמנה! :))

לפני שמתחילים - הטבה מיוחדת לקוראי הבלוג - 
אם חשקה נפשיכם גם במכונת גלידה, מיסטרל מעניקים 100 שקלים הנחה על המכונה, כך שבמקום 850 שקלים, היא תעלה לכם רק 750.
כדי לקבל את ההנחה הקלידו את קוד הקופון: icecreamy בעת התשלום בקניה באתר.
שימו לב - ההטבה בתוקף עד 30 בספטמבר 2016.
תהנו! :)

גלידת שוקולד ביתית על בסיס שמנת אמיתית

מצרכים:
230 גרם שמנת מתוקה, 38%.
(אם רוצים חלב+שמנת: 150 גרם חלב, 80 גרם שמנת מתוקה)
1/2 כפית משחת וניל אמיתית
50 גרם חלמונים (קצת יותר משתי ביצים)
50 גרם סוכר
70 גרם שוקולד מריר איכותי ומעולה.
לייצוב:
1 גרם קסנטן גאם (מייצב. בלעדיו הגלידה תהיה קפואה וקשה כמו אבן).
7 גרם סוכר.

הוראות הכנה:
1. מערבבים בקערה את הקסנטן גאם ו-7 גרם הסוכר. מניחים בצד.
2. מכינים קרם אנגלז: בסיר שמים שמנת, וניל וחצי מכמות הסוכר (25 גרם). מרתיחים.
3. בינתיים בקערה נפרדת, טורפים חלמונים ואת שארית הסוכר (25 גרם) לתערובת בהירה ואחידה.
4. כשהשמנת רותחת, עושים השוואת טמפרטורות ושופכים מעט ממנה, בזילוף איטי, לתערובת החלמונים תוך טריפה. כשהמסה חלקה ואחידה, מוסיפים את שאר השמנת ומערבבים היטב.
5. מחזירים לסיר על להבה נמוכה, ומערבבים בכף עץ ללא הפסקה, עד שהתערובת מגיעה לטמפ' של 82-84 מעלות. אם אין לכם מדחום בישול, צריך לוודא שהתערובת מגיעה לסמיכות שמצפה גב של כף, וכשמעבירים על הכף אצבע, נוצר "שביל" שחושף את הכף.
7. מוסיפים לתערובת את הקסנטן גאם והסוכר ומערבבים.
6. שופכים את התערובת, דרך מסננת, על השוקולד, ממתינים כמה שניות להמסת השוקולד, וטורפים במרץ עד לקבלת מסה אחידה ומבריקה.
7. מעבירים לבלנדר (רגיל או מוט) ומערבבים היטב. מסננים שוב ומעבירים למקרר לתהליך שנקרא "הבשלה", למשך 6-24 שעות.
8. מחזירים לבלנדר, מערבבים היטב ומעבירים למכונת הגלידה.
9. כשהמכונה מסיימת את פעילותה, מעבירים לכלי ושומרים במקפיא.

תהנו :)

3 תגובות:

  1. את נהדרת ומרגשת כל כך ♥

    השבמחק
  2. התגעגעתי לפוסטים שלך...
    וכמה נפלא שיש פיצית בין הרגליים ❤❤

    השבמחק
  3. כמה קשה זה מול ילדים.
    אולי אפילו יותר מבינינו לבין עצמינו.
    אוהבת אותך ומתגעגעת.

    השבמחק

זה אולי נראה מסובך לכתוב תגובה- אבל זה לא :-)
ביחרו לעצמכם שם או הגדירו "אנונימי", כתבו תגובה, ליחצו על "פרסם הערה" והקישו את צירוף האותיות שיינתן לכם. זהו! התגובה נשלחה :-)