יום שני, 13 במאי 2013

קינוחים למסיבות - על חתונות, שבועות ומה שביניהן.


בשעה טובה ומוצלחת אחותי הקטנה התחתנה!
בשבועות האחרונים (ויש שיאמרו - בחודשים האחרונים...) התעסקתי בעיקר בחתונתה המהוללת.
לפני חודשיים בערך החלטתי שכדי להימנע ממצב מביך להחריד, בו אני לובשת בחתונה של אחותי הקטנה שמלה הזהה לזו שלובשת סתם אורחת, אין לי ברירה אלא לתפור שמלה לעצמי.
דבר אחד היה ברור - השמלה תהיה אדומה.
דבר נוסף היה ברור - היא תהיה חתוכה במותן, בהשראת מד מן ושנות השישים העליזות.
מעבר לזה לא ידעתי דבר. 
באשר לצבע, הרי שאדום, (כמו גם צהוב וכחול...) הוא צבע שנוא על החתיך (אוהד מכבי חיפה וירוק בנשמתו), והוא התנגד נחרצות, אבל אני התעקשתי. 
א-ד-ו-מ-ה. ככה אני רוצה אותה.
לילות שלמים ישבתי וניסיתי לפצח גיזרה. לא מבורדה ולא משום גיזרה קיימת. שוב, במסגרת החשש לגלות את אותה שמלה על מוזמנת-חתונה מקרית, החלטתי לבנות גיזרה מאפס (מה שנקרא "תדמיתנות" בשפה המקצועית). מהון להון, מצאתי את עצמי נאבקת בסרגל אריסטו וסרגל עקלתון ומנסה להבין איך, לכל הרוחות, יוצרים גיזרה של חצאית מתנפנפת (ושגיאה רדפה שגיאה... מי שמבין בתדמיתנות ודאי יראה פה את השגיאה האיומה שכמעט ועלתה לי ביוקר, אלמלא עליתי עליה בזמן...)




בכל אופן, בסופו של דבר השמלה נתפרה. את המכפלת שלה תפרתי ממש יומיים לפני החתונה וסביבי כל מני אנשים מטרידים שרומזים לי בצורה עבה שהשמלה לא מחמיאה לי ולא יפה באופן כללי.
התבאסתי נורא אבל דבר לא עניין אותי. אחרי שעמלתי עליה כל כך הרבה, ואחרי שפיצחתי את האטום הגיזרה - 
הגעתי לחתונה של אחותי עם השמלה האדומה.
זה נראה קטסטרופה בתמונה הזו, אבל זה מה שיש לי בינתיים (שמלה אדומה+חתיך שלא סובל אדום):
בכל אופן, תוך כדי ענייני השמלה שנמשכו נצח, פסטיבל החתונה התקדם ועברנו להתמקד במסיבת הרווקות. 
מעבר לכיבוד ולמתוקים, הזמנו דראג קווין משגעת שעשתה שמייח ואז הגיע היום הגדול...



וזהו. פתאום יש לי אחות נשואה!
החתונה היתה מאוד מאוד (מאוד) מאוד מאוד (מאוד!!) מאוד שמחה, מארוחת-בוקר-אחיות שאכלנו בבית קפה עלום בחיפה (ש"בדיוק נגמרו (בו) הזיקוקים") ועד שלוש בלילה. הכל היה שמח, מלא אנרגיות ורווי אהבה.
הכל היה שמח למעט הרגע הזה, בחופה, שהרב הזכיר את אמא שלנו.
לאורך החופה אנחנו (האחים) לא הפסקנו לפזז ולמחוא כפיים כאילו אין רב קשוח מולינו, וברגע אחד, ברגע ההוא, שבו הוא הזכיר את אמא שלנו, המופלאה, כולנו בבת-אחת התחלנו לבכות.
ברגע אחד העצב הזה, שמתאמצים להדחיק כל-כך טוב (כי הרי הכי קל להישאב לזה באירועים כמו "חתונה-בלי-אמא") - ברגע אחד העצב הזה מגיע ומרסק את הלב.
חשבת שתצליחי להינות עד הסוף? חשבת שבאמת תצליחי לא לחשוב עליה היום?
הרי יש לך אמא. והיא לא פה. 
היתה לך אמא, שהיתה יכולה להיות פה.
אילו רק...
לאורך כל התקופה האחרונה ניסיתי לחשוב מה היה קורה אילו.
איך אימי המופלאה היתה מתנהגת לאורך כל ההכנות שלפני, איך היתה עוזרת לי בהכנת הפטיפורים למסיבת הרווקות, איך היתה מדרבנת אותי להמשיך לתפור את השמלה, איך היינו הולכות יחד לחפש שמלה עבורה, ובייחוד - איך היינו מרכלות בבוקר שאחרי החתונה. כמה הריכולים האלה חסרים לי.
כמה הייתי נותנת בשביל הטלפון הזה, של הבוקר שאחרי.

ובמעבר חד...
אחרי יותר מדי זמן - פתחתי עמוד פייסבוק ל"נחמה שובתת".
אתם יותר ממוזמנים להיכנס, לראות את התמונות ולעשות לייק. :) 
שיהיה לכם שבועות שמח.
הכי שמח! :)

14 תגובות:

  1. השמלה יצאה מהממת!! איפה למדת לתפור??
    ואמא שלך תמיד איתך! עובדה שהמשכת לתפור את השמלה :)
    שיהיה המון המון מזל טוב! גם לזוג המאושר וגם על פתיחת העסק החדש :) עלי והצליחי!!

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה יקירתי :) למדתי לפני המון שנים אצל חמותו של שאול מופז, אישה נדירה באישיותה שמאוד חסרה לי... השנה החלטי לחזור לזה במלוא המרץ :)

      מחק
  2. חיבוקים!
    מכירה טוב טוב את ההרגשה של ההדחקה, שהכל כלכך מושלם ושמח, ופתאום החיסרון עף אליך לפרצוף.. גם אחרי 6 שנים- כל שמחה משפחתית (אף אח שלי עוד לא התחתן, אבל שמחות אחרות)היא תמיד שמחה מאד- וגם עצובה מאד.
    עוד חודש לאחי הכמעט-הכי-קטן יש בר מצוה, רק מהתכנונים של הבר מצוה כואב לי הלב..

    ונחמה קטנה- לפני שבועיים נולדה תינוקת לבת דודתי והיא קראה לה מיכל על שם אמי. זו המיכל השניה (יש לי בת דודה בת 5 ששמה מיכל)וזה כלכך מרגש, שיש מי שהיא כלכך חשובה לו ומשמעותית שהוא בחר לקרוא לבתו הקטנה בשם שלה..

    תם

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה, תם! מאחלת לך מלא שמחות :)

      מחק
  3. השמלה מקסימה!!!! ומזל טוב יקירתי. חיים מלאי אושר לכולכם:)

    השבמחק
  4. מוכשרת בהצלחה והמון מזל טוב!

    השבמחק
  5. שמלה יפהפיה,ואני אוהבת את הגזרה ומאוד את הצבע.
    נכון שלאבד אם זה נורא ואיום,אך תהני מהרגע בו ארוחת נישאת.
    זה הדבר שצריך להאיר את יומך.הדברים הקטנים של אלוהים.רק בזאת נחמתנו

    השבמחק
  6. מזל טוב נחמה יקרה! אהבתי את הבלוג הזה מהרגע שהכרתי אותו ואני שמחה לראות שהוא מתפתח ושאת מקימה גם עסק. וכמובן ברכות רבות לאחות!

    השבמחק
  7. מלאה במחשבות15 מאי, 2013

    השמלה מקסימה ולדעתי מאוד מחמיאה!
    פתיחת העסק שלך גורם לי לחשוב מתי יש לי ארוע בקרוב
    את יוצרת מוכשרת שיהיה בהצלחה.

    השבמחק
  8. אנונימי18 מאי, 2013

    השמלה מקסימה! ויושבת עליך מצויין. בטוחה שנראת נפלא. וגם הכלה נראת מדהים.
    בהצלחה בעסק החדש.
    הולכת לעשות share
    עידית.

    השבמחק
  9. אנונימי18 מאי, 2013

    ומזל טוב . כמובן. לזוג הצעיר ולכל המשפחה. ורק שמחות.
    עידית.

    השבמחק
  10. שמלה פשוט נהדרת... אהבתי מאוד מאוד!!!
    המון מזל טוב לאחותך, ושולחת חיבוקים חמים...
    בהצלחה בעסק... מיד לייקתי ושיירתי :-)

    השבמחק

זה אולי נראה מסובך לכתוב תגובה- אבל זה לא :-)
ביחרו לעצמכם שם או הגדירו "אנונימי", כתבו תגובה, ליחצו על "פרסם הערה" והקישו את צירוף האותיות שיינתן לכם. זהו! התגובה נשלחה :-)